Reklama

Rzecznik rządu apeluje do Polaków: Uważajcie na rosyjską dezinformację

To jest klasyczny przykład tego w jaki sposób tworzy się działania dezinformacyjne - podkreślił Piotr Müller, rzecznik rządu, w rozmowie z "Jedynką" Polskiego Radia, w kontekście rosyjskich doniesień o produkcji broni biologicznej na Ukrainie.

Publikacja: 12.03.2022 06:40

Rzecznik rządu Piotr Müller

Rzecznik rządu Piotr Müller

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Rzecznik rządu skomentował oskarżenie wysunięte przez Rosję pod adresem Stanów Zjednoczonych, dotyczące rzekomego finansowania produkcji broni biologicznej na Ukrainie, która miałaby być użyta przeciwko Rosjanom.

- To jest klasyczny przykład tego, w jaki sposób tworzy się działania dezinformacyjne. Niestety później, bardzo często przechodzi się do działań ofensywnych w rzeczywistości. Najpierw rosyjscy politycy starają się wywołać wrażenie, że ktoś inny podejmuje działania. Obawiam się, że sami są gotowi podjąć takie działania, a później oskarżyć inne kraje. USA, dzięki swojemu wywiadowi, ostrzegało tuż przed wybuchem wojny na Ukrainie, przed różnymi próbami prowokacji i dzięki temu opinia publiczna mogła zrozumieć, że to co się pojawiło to jedna wielka mistyfikacja. Miejmy nadzieję, że Rosja nie posunie się do tak haniebnych działań, ale widząc zbombardowany szpital położniczy w Mariupolu, można się spodziewać wszystkiego - podkreślił polityk.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Sondaż: Polacy jednoznacznie o obecności polskich żołnierzy na Ukrainie
Polityka
Gen. Mirosław Różański o dronie: Rosja nas testuje. Powinniśmy odpowiedzieć stanowczo
Polityka
Zbigniew Bogucki wyjaśnia co może zrobić rząd, by Karol Nawrocki nie wetował ustaw
Polityka
Sondaż: Polska nieobecna w Białym Domu. Kto, zdaniem Polaków, za to odpowiada?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama