Reklama

E-czynny żal budzi wątpliwości

Resort finansów wyjaśnia, że nadal można składać czynny żal drogą elektroniczną. Eksperci chcą nowelizacji przepisów.

Publikacja: 11.10.2021 18:48

E-czynny żal budzi wątpliwości

Foto: Adobe Stock

Zawiadomienie skarbówki o własnych błędach pozwala uniknąć kary. Podatnicy mają jednak zastrzeżenia do formy takiego zawiadomienia. Problem powstał w wyniku uchwalenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, która wprowadziła również zmiany do kodeksu karnego skarbowego. Zgodnie z obowiązującym od 5 października brzmieniem art. 16 § 4 k.k.s. „zawiadomienie wnosi się na piśmie albo ustnie do protokołu".

Wcześniej przepis przewidywał, że „zawiadomienie wnosi się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej albo ustnie do protokołu". Takie rozwiązanie wprowadziła 31 marca 2020 r. tzw. ustawa covidowa. Przepis przewidywał też, że pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym i wnosi za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym przez Portal Podatkowy, o którym mowa w ordynacji podatkowej.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama