Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.05.2018 12:55 Publikacja: 04.05.2018 15:00
„Geniusz: Picasso”, twórcy: Ken Biller i Ron Howard, National Geographic.
Foto: Rzeczpospolita
W każdym odcinku fakty z teraźniejszości przeplatane są z wydarzeniami z przeszłości. Dorosły Picasso, uznany i ceniony artysta, lubi wracać do swych młodzieńczych ideałów, pytań i wątpliwości. W serialu grany jest przez dwóch aktorów. Magnesem dla widzów jest oczywiście Antonio Banderas w roli dojrzałego Pabla. Podobieństwo fizyczne jest dość umowne, ale z pewnością wybór tego aktora przypomina, że obaj pochodzą z tego samego regionu. Uwiarygadnia też fakt, że za Picassem mogły szaleć kobiety. Banderas – Picasso otoczony wianuszkiem kobiet, w przeciwieństwie do swego młodzieńczego wcielenia, zdaje się być człowiekiem chłodnym emocjonalnie, czasem wręcz cynikiem, mającym poczucie utraty sił nie tylko fizycznych. Słowa „Odłożyłem pędzel i nie potrafię go już podnieść" wypowiedziane po nieudanej nocy z kobietą brzmią mocno dwuznacznie. Dorosłego Picassa ciągle zresztą nachodzą wątpliwości, czy kobiety interesują się nim jako mężczyzną, czy wyłącznie jako uznanym i wpływowym artystą, który może pomóc z zrobieniu kariery. Picasso jest wciąż przekonany, że krytycy go nie doceniają. Może dlatego w pierwszym odcinku, patrząc z uśmiechem na swą malutką córkę Maję unurzaną w farbach, mówi: „jesteś jedynym krytykiem, którego kocham".
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Film „Zniknięcia” okazał się przyjemnym horrorem. Historia zaginięcia dzieci, które pewnego dnia wyszły z domu i...
W powieści Elżbiety Cherezińskiej Chrobry przedstawiony jest jako swój chłop, co to i wypić, i pochędożyć lubi....
„Przyjaciele muzeum” to lektura długa i żmudna. Nie przynosi, niestety, adekwatnej satysfakcji czytelniczej.
„Mafia: The Old Country” funduje wycieczkę na Sycylię z początków XX w.
„Lato 69” nie jest wyłącznie sprośną komedią młodzieżową, choć kilku pikantnych scen faktycznie tu nie brakuje.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas