Michał Szułdrzyński: Dziennikarze, którzy uprawiają politykę

Wybuch afery związanej z kolejnymi taśmami, tym razem z prezesem Prawa i Sprawiedliwości w roli głównej, zastał mnie na narciarskim stoku z widokiem na Tatry. Obserwowałem więc reakcje z daleka, za pośrednictwem Twittera, gdzie już dawno przeniosła się debata dziennikarsko-polityczna.

Publikacja: 31.01.2019 23:01

Michał Szułdrzyński: Dziennikarze, którzy uprawiają politykę

Foto: Fotorzepa, Maciej Zieniewicz

Ale obserwowanie mediów społecznościowych w tym tygodniu było niezwykle frustrujące. Pokazało bowiem, jak wielu dziennikarzy zajmujących się polityką de facto tę politykę uprawia, zamiast o niej pisać lub ją komentować. Mało tego, byli w swych sądach bardziej radykalni niż politycy. Cały medialny obóz anty-PiS ogłosił moralne i polityczne bankructwo Jarosława Kaczyńskiego i jego partii, mimo że stawianie takiej tezy na podstawie podsłuchów, które poznaliśmy, jest radykalnie przedwczesne. Jednocześnie dziennikarze wspierający obecną władzę poświęcali mnóstwo energii, by zdyskredytować te nagrania i gazetę, która je opublikowała, a całą sprawę zmienić w żart. Przekonywali, że stawia ona w dobrym świetle prezesa PiS, choć planowanie miliardowej wartości projektu dwóch wieżowców w centrum stolicy przez znanego polityka, owianego legendą skromności i uczciwości, mającą dawać mu wielką moralną przewagę nad przeciwnikami, to standard zgoła wschodni, by nie rzec: azjatycki. Ale na trzeźwą analizę nie zostawało miejsca. Część mediów więc nadużywała swej władzy narzucania narracji, by wziąć udział w politycznej grze.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Polska przetrwała, ale co dalej?
Materiał Promocyjny
Jak programy lojalnościowe wpływają na korzystanie z kart kredytowych?
Plus Minus
„Septologia. Tom III–IV”: Modlitwa po norwesku
Plus Minus
„Dunder albo kot z zaświatu”: Przygody czarnego kota
Plus Minus
„Alicja. Bożena. Ja”: Przykra lektura
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Plus Minus
"Żarty się skończyły”: Trauma komediantki
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje