Uciec przed ludźmi, cywilizacją i telewizorem

Weteran wojenny Will (Ben Foster) oraz jego trzynastoletnia córka Tom (Thomasin McKenzie) żyją w obozowisku rozbitym nielegalnie w lesie w okolicy Portland. Co jakiś czas, na wszelki wypadek, przenoszą się z miejsca na miejsce. Ich egzystencja przypomina sztukę przetrwania – sami muszą wykrzesać ogień, a prysznic biorą, korzystając ze zgromadzonej uprzednio deszczówki. Stale przy tym ćwiczą niezostawianie śladów. Nie są jednak aż tak niezależni, jak można by przypuszczać. Regularnie udają się do miasta, by uzupełnić zapasy. Pieniądze zdobywają dzięki handlowi lekami, które mężczyźnie przepisują lekarze w celu złagodzenia zespołu stresu pourazowego. Takie funkcjonowanie im nie przeszkadza, przynajmniej do momentu, aż zostają nakryci i schwytani, a następnie zmuszeni przez lokalne władze do resocjalizacji, co ojcu jest szczególnie nie w smak, a córce zaczyna wyraźnie odpowiadać.

Publikacja: 17.04.2020 18:00

Uciec przed ludźmi, cywilizacją i telewizorem

Foto: materiały prasowe

Debra Granik – autorka obrazu „Do szpiku kości" (2010), który nie tylko stanowił swego rodzaju nowe otwarcie dla kina niezależnego spod znaku festiwalu w Sundance, ale także stał się przepustką do sławy dla nikomu wówczas nieznanej Jennifer Lawrence – po latach przerwy od fabularnej fikcji, spędzonej na realizacji dokumentów, powraca, by raz jeszcze wspólnie ze scenarzystką Anne Rosellini skupić się na outsiderach, tym razem działających tak, a nie inaczej, z wyboru, nie zaś z konieczności. Reżyserka rozwija sygnalizowane już wcześniej tropy i motywy, analizując los amerykańskich weteranów, jak to miało miejsce choćby w jej „Przybłędzie" (2014).

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Cannes. Religia kina”: Kino jak miłość życia
Plus Minus
„5 grudniów”: Długie pożegnanie
Plus Minus
„BrainBox Pocket: Kosmos”: Pamięć szpiega pod presją czasu
Plus Minus
„Moralna AI”: Sztuczna odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Plus Minus
„The Electric State”: Jak przepalić 320 milionów