Reklama
Rozwiń

Czy raperzy i influencerki uratują luksusowe marki?

„Luksusowe marki” żyją z coraz gorszej jakości i coraz droższych perfum, wyrobów kaletniczych, dodatków, zegarków. Kokietują influencerów, gwiazdy rozrywki, rapu i szmirowate celebrytki.

Publikacja: 27.12.2024 10:35

Największą liczebnie klientelą luksusowych marek są Chinki. Wielkie marki od lat na wyścigi otwierał

Największą liczebnie klientelą luksusowych marek są Chinki. Wielkie marki od lat na wyścigi otwierały dla nich butiki (na zdjęciu nowy wówczas salon YSL w galerii handlowej w Wuhanie, 2011 r.), ale dziś nawet w Państwie Środka popyt na luksus słabnie

Foto: China Photos

Kolekcja ubrań Mony Ayoub, żony saudyjskiego miliardera, została sprzedana w listopadzie na licytacji paryskiego domu aukcyjnego Maurice za 930 tys. euro. Perłą w koronie zbioru był wieczorowy jedwabny płaszcz „Koromandel” z zimowej kolekcji 1997 r., którego wzór nawiązuje do XVIII-wiecznych chińskich parawanów z laki (rodzaj żywicy). Jego wyszywanie masą perłową zajęło słynnej pracowni hafciarskiej Lesage 1200 godzin. Płaszcz, który właścicielka miała na sobie tylko raz, gdy szła do mediolańskiej La Scali, eksperci wycenili na 150–200 tys. euro. Sprzedał się za 312 tys.; nabywca pozostaje anonimowy.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Plus Minus
Trzęśli amerykańską polityką, potem ruch MAGA zepchnął ich w cień. Wracają
Plus Minus
Kto zapewni Polsce parasol nuklearny? Ekspert z Francji wylewa kubeł zimnej wody
Plus Minus
„Brzydka siostra”: Uroda wykuta młotkiem
Plus Minus
„Super Boss Monster”: Kto wybudował te wszystkie lochy
Plus Minus
„W głowie zabójcy”: Po nitce do kłębka