Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 12:56 Publikacja: 27.12.2024 10:35
Największą liczebnie klientelą luksusowych marek są Chinki. Wielkie marki od lat na wyścigi otwierały dla nich butiki (na zdjęciu nowy wówczas salon YSL w galerii handlowej w Wuhanie, 2011 r.), ale dziś nawet w Państwie Środka popyt na luksus słabnie
Foto: China Photos
Kolekcja ubrań Mony Ayoub, żony saudyjskiego miliardera, została sprzedana w listopadzie na licytacji paryskiego domu aukcyjnego Maurice za 930 tys. euro. Perłą w koronie zbioru był wieczorowy jedwabny płaszcz „Koromandel” z zimowej kolekcji 1997 r., którego wzór nawiązuje do XVIII-wiecznych chińskich parawanów z laki (rodzaj żywicy). Jego wyszywanie masą perłową zajęło słynnej pracowni hafciarskiej Lesage 1200 godzin. Płaszcz, który właścicielka miała na sobie tylko raz, gdy szła do mediolańskiej La Scali, eksperci wycenili na 150–200 tys. euro. Sprzedał się za 312 tys.; nabywca pozostaje anonimowy.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wydawało się, że wraz z chaotycznym wycofaniem się amerykańskich wojsk z Afganistanu w 2021 r., neokonserwatyzm...
Francja w żadnym wypadku nie ma zamiaru proponować Polsce ochrony nuklearnej w stylu Stanów Zjednoczonych - mówi...
Body horrory trzymają się mocno. Teraz w „Brzydkiej siostrze” Norweżka Emilie Blichfeldt sięgnęła po baśń o Kopc...
„Super Boss Monster” przypomina, że chciwość nie popłaca. Ale czy zawsze?
Z perspektywy psychologii zbrodnia to interakcja pomiędzy sprawcą a ofiarą. W czym ta wiedza może pomóc?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas