Reklama

„Sundown”: Bez happy endu

Michel Franco opowiada o człowieku, który odcina kolejne nici łączące go z życiem. Dlaczego to robi?

Publikacja: 24.03.2023 17:00

„Sundown”: Bez happy endu

Foto: mat.pras.

Scenariusz napisałem podczas głębokiego, osobistego kryzysu. Wtedy po raz pierwszy pomyślałem, że życie nie jest wieczne” – mówi meksykański reżyser Michel Franco. Ale przecież śmierć i odchodzenie pojawiały się już wcześniej w jego filmach. Choćby w „Opiekunie”, gdzie tytułowy pielęgniarz zajmował się chorymi.

Akcja „Sundown” zaczyna się w Acapulco. Zamożni Brytyjczycy – brat z siostrą i jej dziećmi – muszą przerwać wakacje, gdy przychodzi wiadomość, że umarła ich matka. Jednak na lotnisku Neal odłącza się od rodziny: mówi, że zgubił paszport. Wraca do miasta, wynajmuje pokój w hotelu, opala się, pije piwo, nawiązuje romans z młodą Meksykanką Berenice. Siostrze kłamie, że wyrabia nowe dokumenty, potem przestaje odbierać od niej telefony. A dalej już niczego nie udaje. Zostanie w Acapulco, w zamian za stałą pensję zrzeknie się udziałów w firmie na rzecz siostry. Nie zmieni jego decyzji nawet kolejna tragedia rodzinna. Potem zostawi też Berenice, z którą zaczyna go łączyć uczucie. Jakby powoli, świadomie, zrywał kontakt ze światem. Tylko dlaczego tak rani wszystkich, którzy go kochają? Dopiero w ostatnich sekwencjach filmu Franco podrzuci widzom klucz do interpretacji zachowań Neala.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Szopy w natarciu”: Zwierzęta kontra cywilizacja
Plus Minus
„Przystanek Tworki”: Tworkowska rodzina
Plus Minus
„Dept. Q”: Policjant, który bał się złoczyńców
Plus Minus
„Pewnego razu w Paryżu”: Hołd dla miasta i wielkich nazwisk
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Plus Minus
„Survive the Island”: Między wulkanem a paszczą rekina
Reklama
Reklama