Reklama

Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Nie pytaj, co ty możesz zrobić dla firmy. Spytaj, co firma może zrobić dla ciebie. Pracodawcy muszą przyzwyczaić się do pracowników, kierujących się taką maksymą. Obietnica wysokiej pensji dziś już nie wystarcza.

Aktualizacja: 08.07.2018 17:58 Publikacja: 08.07.2018 00:01

Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Foto: Getty Images

Matsuri Takahashi, 24-letnia Japonka, w 2015 r., w Wigilię otworzyła okno w zajmowanym przez siebie pokoju i rzuciła się w dół. Dziewczyna od kilku miesięcy pracowała w firmie Dentsu Inc., potentacie branży marketingowej. Od października do grudnia zdarzało się jej pracować nawet po niemal 19,5 godz. dziennie. Do brania nadgodzin w ekstremalnym wymiarze mieli ją skłaniać przełożeni. Łącznie co miesiąc miała przepracowywać nawet ok. 100 nadliczbowym godzin. „Jestem fizycznie i psychicznie rozbita. Chcę umrzeć" – pisała niedługo przed samobójstwem. „Jest 4 rano. Moje ciało drży. Umrę. Jestem taka zmęczona" – to kolejny z jej wpisów w internecie.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama