Opłaca się postępować etycznie

Jeśli przedsiębiorca nie buduje relacji z klientami opartych na zaufaniu, łatwo może tych klientów stracić - mówi Jerzy Kołodziej

Publikacja: 24.12.2011 00:01

Jerzy Kołodziej – doktor nauk technicznych, menedżer z 30-letnim stażem. Pracował m.in. we Włoszech

Jerzy Kołodziej – doktor nauk technicznych, menedżer z 30-letnim stażem. Pracował m.in. we Włoszech i w USA i prowadził negocjacje biznesowe w 30 krajach. Obecnie kształci menedżerów w firmie Business Potential Discovery.

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Łokaj Krzysztof Łokaj

Coraz rzadziej w życiu publicznym zdarza się, że jego uczestnicy przyznają się do przynależności do  Kościoła katolickiego. Czy wiara i religijność są obciążeniem także w biznesie?

Jest odwrotnie. W biznesie, przy tworzeniu strategii, posługujemy się pojęciami takimi, jak misja, wizja i wartości. Zauważmy, że kategorie te nie są materialne, nie mają konkretnego wymiaru, który można przeliczyć na pieniądze. A jednak nie sposób bez nich stworzyć  żadnej strategii biznesowej. By ją stworzyć, musimy się odnieść do czegoś, co mamy w sobie. Możemy się oczywiście odnieść do jakichś zawieszonych w powietrzu, iluzorycznych określeń, ale one się potem nie sprawdzą w praktyce. A przecież te pojęcia definiuje się po to, żeby przeniosły się na sukces firmy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chińskie marzenie
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”