Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 26.09.2014 03:00 Publikacja: 26.09.2014 03:00
Krystian Zimerman: słyszałem ten szelest i wcale mi się on nie podoba!
Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch Danuta Matloch
Tym razem można jednak było spodziewać się, że występ przebiegnie bez perturbacji. Krystian Zimerman już dawno temu przyjął propozycję zagrania 1 października na otwarcie nowej sali Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Jej powstawanie śledził z uwagą. To z jego rekomendacji rozwiązania problemów akustycznych obiektu podjął się jeden z największych speców w tej dziedzinie, zaprzyjaźniony z Polakiem Japończyk Yasuhisa Toyota.
Krystian Zimerman wybrał też utwór na ten wieczór – „Concerto of Song Offerings" na fortepian, chór i orkiestrę Eugeniusza Knapika. Z tym związanym z Katowicami kompozytorem przyjaźni się od czasów studenckich. Dziewięć lat temu poprosił go o napisanie koncertu fortepianowego. Knapik zamówienie zrealizował z radością, prawykonanie utworu dedykowanego Krystianowi Zimermanowi miało być szczególnym wydarzeniem katowickiej inauguracji.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Czy brutalność i kaprysy amerykańskiego prezydenta to na pewno największe zagrożenie dla Europy?
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Wydawało się, że wraz z chaotycznym wycofaniem się amerykańskich wojsk z Afganistanu w 2021 r., neokonserwatyzm...
Francja w żadnym wypadku nie ma zamiaru proponować Polsce ochrony nuklearnej w stylu Stanów Zjednoczonych - mówi...
Body horrory trzymają się mocno. Teraz w „Brzydkiej siostrze” Norweżka Emilie Blichfeldt sięgnęła po baśń o Kopc...
„Super Boss Monster” przypomina, że chciwość nie popłaca. Ale czy zawsze?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas