Aktualizacja: 01.02.2015 07:27 Publikacja: 01.02.2015 01:00
Foto: AFP
Pierwszy celebryta. Tak można by nazwać zmarłego parę dni temu Demisa Roussosa. Grecki piosenkarz ze swoim kostiumowym cyrkiem i szerokim operowym gestem jeszcze w latach 70. stworzył wzór gwiazdora, który być może nie jest inteligentny, ale miły. Nie ma nic do powiedzenia, a mimo to wywołuje zainteresowanie zwykłych ludzi.
– Nie czuję się piosenkarzem. Nie da się mnie porównać z Tomem Jonesem ani Frankiem Sinatrą – wyznał kiedyś. – Oni mają bardzo konkretny wizerunek. A ja bardziej cenię sobie tajemnicę. Gdybym ją zgłębił i ujawnił – nie byłbym sobą. Nie byłbym Demisem Roussosem. Niektórzy uważają, że nie wystarczy śpiewać – że trzeba jeszcze mieć coś do powiedzenia. Ale dla mnie tak zwane przesłanie nie jest ważne. Jest niczym! Dla mnie najważniejszy jest głos. Mogę wszystkim zagwarantować, że mam głos, jakiego na świecie nie ma. Nie jest to głos najwspanialszy, ale unikalny. Piękny. I ludzie kochają go słuchać.
Kiedy śpiewał „Do zobaczenia, o moja miłości/ Dopóki pamiętasz mnie, nie jestem zbyt daleko od ciebie!" – kochały go słuchać miliony zwykłych ludzi na całym świecie. Ci, którzy marzyli o wystawnym życiu, miłości i bezstresowych, wiecznych wakacjach z winem i śpiewem – oczywiście nad ciepłym morzem.
Uosobienie brytyjskiego czaru i twarz wielu komedii romantycznych jako diaboliczny psychopata? Taka transgresja nie zawsze wychodzi, ale twórcy „Heretica” potrafią pożenić urok Hugh Granta z mrokiem mordercy.
Mówią, że rolnictwo to ciężki kawałek chleba. „Farming Simulator 25” temu przeczy.
Jan Polkowski pokazuje człowieka uwikłanego w historię przejeżdżającą po nim walcem.
Historia zapłodnienia in vitro to trudny temat, ale Netflix zrealizował go w przystępny i lekki sposób.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Wśród twórców filmowych cenię zwłaszcza Tima Burtona. Jego niedawny powrót do „Soku z żuka”, czyli „Beetlejuice, Beetlejuice”, zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Nasza waluta we wtorkowe popołudnie nieznacznie traciła na wartości. Rynki zwracają oczy w kierunku Korei Południowej.
Złoty próbuje się umacniać. Pomaga mu w tym cofnięcie amerykańskiego dolara.
We Wrocławiu Opera musi zwrócić pieniądze za dwa tysiące biletów sprzedanych na odwołane premiery. Teatr Polski po politycznych problemach poszedł do remontu. Od 2021 roku nie było Festiwalu Dialog.
Martin Scorsese wyprodukował dokument o tym, jak 60 lat temu kwartet podbił Amerykę i zakończył żałobę po zamachu na JFK.
Kampania prezydencka 2025 jeszcze formalnie się nie zaczęła, ale i tak trwa w najlepsze. Zarówno Rafał Trzaskowski, jak i Karol Nawrocki oraz pozostali kandydaci rywalizują jednak też z wyobrażeniami o sobie, które ukształtowała przeszłość.
Przeżył 78 lat, jeszcze kilkanaście miesięcy temu mówił: „Mam nadzieję, że moje plany jeszcze państwa zaskoczą”. Teraz pozostały tylko jego piosenki, które zapewne nigdy się nie zestarzeją. Takie choćby jak „Chałupy welcome to”.
Wśród twórców filmowych cenię zwłaszcza Tima Burtona. Jego niedawny powrót do „Soku z żuka”, czyli „Beetlejuice, Beetlejuice”, zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Trudno się oprzeć wrażeniu, że niektóre opinie na temat disco polo wynikają z nieuzasadnionego poczucia wyższości. I z pogardy wobec współobywateli o innym guście.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas