Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 22.05.2015 19:48 Publikacja: 22.05.2015 01:12
„Intruz” to historia młodocianego zabójcy, który wraca do domu
Foto: Lava Films i Zentropa International Sweden
Szwedzi piszą – szwedzki film w Cannes. Polacy – polski. I wszyscy mają rację, bo „Intruz", pokazany w prestiżowej sekcji „Quinzaine", powstał w koprodukcji. Zresztą trójstronnej – jego mniejszościowym udziałowcem są też Francuzi. A „nasz człowiek na Lazurowym Wybrzeżu"? Magnus von Horn ma 31 lat, jest Szwedem, urodził się w Göteborgu, skończył łódzką szkołę filmową i wtedy, gdy miliony młodych Polaków wyjeżdżały z Polski, zdecydował się u nas zostać. Mieszka w Warszawie, mówi po polsku bardzo płynnie, choć z akcentem.
– To jaki jest właściwie ten film? Polski? Szwedzki? – pytam. – Może po prostu europejski – odpowiada. – Zacząłem o nim myśleć zaraz po dyplomie w Łodzi. Przygotowywaliśmy „Intruza" z Mariuszem Włodarskim z Lava Films przez trzy lata. Gdy mieliśmy gotowy scenariusz, pojechaliśmy do Szwecji szukać koproducentów. I wtedy też spotkaliśmy Sophie Erbs, współinwestora z Francji.
Potem razem zgłosili film do „Piętnastki realizatorów" w Cannes. Selekcjonerzy tej sekcji obejrzeli około 1600 tytułów z całego świata, wybrali niewiele ponad 20.
– To wielka satysfakcja – przyznaje reżyser. – Ale najbardziej mnie cieszy, że zrobiliśmy ten film dokładnie tak, jak chcieliśmy, nie idąc na kompromisy.
„Cannes. Religia kina” Tadeusza Sobolewskiego to książka o festiwalu, filmach, artystach, świecie.
„5 grudniów” to powieść wybitna. James Kestrel po prostu zna się na tym, o czym pisze; Hawaje z okresu II wojny,...
„BrainBox Pocket: Kosmos” pomoże poznać zagadki wszechświata i wyćwiczyć pamięć wzrokową.
Naukowcy zastanawiają się, jak rozwijać AI, by zminimalizować szkody moralne.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
„The Electric State” to najsłabsze dzieło w karierze braci Russo i prawdopodobnie najdroższy film w historii Net...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas