[b]Tak orzekł NSA 10 marca 2010 r. (I FSK 1520/09).[/b]
We wniosku o interpretację przepisów podatkowych spółka wskazała, że w celu informowania o sprzedawanych produktach przekazuje nieodpłatnie sprzedawcom oraz klientom należące do niej produkty własne i materiały promocyjne. Jej zdaniem przekazanie towarów należących do jej przedsiębiorstwa na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem nie jest dostawą towarów i nie podlega VAT.
Organ podatkowy nie zgodził się z takim stanowiskiem. Stwierdził, że [b]nieodpłatne przekazanie towarów podlega opodatkowaniu na takich zasadach jak odpłatna dostawa towarów[/b], o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=17D1F175CBC1000681743E9D550EDE8C?n=1&id=172827&wid=337454]ustawy o VAT[/link], o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o naliczony przy ich nabyciu, z uwzględnieniem określonych w ustawie wyjątków.
W skardze do WSA spółka podniosła, że organ błędnie zinterpretował art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT. WSA uchylił interpretację. Stwierdził, że o dostawie towarów w myśl art. 5 ust. 1 ustawy o VAT można mówić w sytuacji przekazania przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem.
Wyrok ten został zaskarżony do NSA przez ministra finansów. Sąd oddalił skargę kasacyjną. Skład orzekający powołał się m.in. [b]na wyrok NSA w składzie siedmiu sędziów z 23 marca 2009 r. (I FPS 6/08). [/b]