[b]25 marca 2010 r. NSA rozpatrywał skargę kasacyjną w tej sprawie (II FSK 1899/08)[/b] i zamiast zająć stanowisko w sporze o abonamenty medyczne, zdecydował się przedłożyć ten problem rozszerzonemu składowi sędziowskiemu. Pozwala na to art. 187 § 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=F942272A17257B0DBBFDF8359A9CC28B?id=166935]prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi[/link].
Przepis ten mówi, że jeżeli przy rozpoznawaniu skargi kasacyjnej wyłoni się zagadnienie prawne budzące poważne wątpliwości, NSA może odroczyć rozpoznanie sprawy i przedstawić to zagadnienie do rozstrzygnięcia składowi siedmiu sędziów tego sądu.
Uchwała siedmiu sędziów jest w danej sprawie wiążąca. NSA odpowie na następujące pytanie: Czy wykupione przez pracodawcę pakiety świadczeń medycznych, których wartość nie jest wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=9A9DED2C28407263C2C3A694028581CE?id=346580]ustawy o PIT[/link], stanowią dla pracowników, którzy mają uprawnienie do ich wykorzystania, przychód z nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 tej ustawy?
[srodtytul]WSA raz przeciw podatkowi...[/srodtytul]
[b]Uchwała siedmiu sędziów NSA jest niezbędna. Będzie miała znaczenie nie tylko dla ustalenia podatkowych konsekwencji opłacania przez pracodawcę pracownikom dostępu do pakietów medycznych, ale i innych świadczeń nieodpłatnych[/b].