Umowa między ARiMR i Telewizją Polską SA określająca warunki emisji, czas, organizację i cenę reklam jest chroniona tajemnicą przedsiębiorcy – stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny (sygnatura akt: I OSK 511/13).
Telewizyjne spoty propagujące unijny Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 zostały wyemitowane w TVP w latach 2010–2012. Promocję PROW, z którego Polska dostanie ponad 70 mld zł na rolnictwo, obszary wiejskie i przetwórstwo żywności, wkomponowano również w popularny serial „Ranczo".
Poruszenie wywołały pogłoski, że państwowa agencja zapłaci za kampanię 2–3 mln zł. ARiMR pospieszyła z wyjaśnieniem, że są to kwoty mocno przeszacowane. A przekazywane Polsce środki na promocję PROW są tak słabo wykorzystywane, że Komisja Europejska zaleciła ich zwiększenie. Ogólne wydatki na promocję programów unijnych i plan ich wykorzystania przez ARiMR stanowią załącznik do ustawy budżetowej.
Unijny program rozwoju promowały telewizyjne spoty i serial „Ranczo"
Nie usatysfakcjonowało to Stowarzyszenia Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich (obecnie Sieć Obywatelska Watchdog). W czerwcu 2012 r. ta organizacja pozarządowa zwróciła się do prezesa ARiMR o udostępnienie informacji publicznej, tj. umowy na spoty pokazujące efekty PROW oraz kwoty za te emisje. Prezes odmówił, ponieważ – powołując się na tajemnicę przedsiębiorstwa i poufność negocjacji – nie zgodził się na to kontrahent, czyli Telewizja Polska.