[srodtytul]Jaki jest problem[/srodtytul]
Spółka prowadząca działalność podstawową w zakresie handlu detalicznego wystąpiła z wnioskiem o interpretację. Faktury VAT otrzymuje w efekcie dostaw towarów. W przypadku zwrotów, korekt wartości i innych istotnych korekt otrzymuje faktury korygujące VAT.
Ze względu na nieprawidłową pracę poczty, pośredników i z innych przyczyn faktury i faktury korygujące otrzymywane są nawet po kilku miesiącach od zaistnienia zdarzenia gospodarczego, którego skutkiem jest wystawienie tych dokumentów.
Pracownicy firmy mogą zarejestrować w systemie fakturę lub fakturę korygującą (korektę faktury) wyłącznie po otrzymaniu oryginału takiego dokumentu.
Spółka zastanawiała się, czy możliwe jest przyjęcie zasady, że dokument (faktura VAT, faktura korygująca VAT) otrzymany w postaci papierowej drogą elektroniczną (za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej), lecz niebędący fakturą elektroniczną z podpisem elektronicznym, jest dokumentem uprawniającym firmę do wykazania podatku naliczonego w rejestrze VAT i do odliczenia od podatku należnego wynikającego z takiego dokumentu podatku naliczonego.