Reklama

Refakturowanie: czy to koniec nieustających korekt

Na rozpoczynającym się dziś posiedzeniu Sejm ma się zająć m.in. projektem ustawy o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów. Dla księgowych jest to projekt bardzo ważny, bo dający szansę na likwidację udręki wstecznego rozliczania korekt.

Publikacja: 10.06.2015 03:00

Agnieszka Łukasiewicz

Agnieszka Łukasiewicz

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Z projektu wynika, że jeśli korekta – tak po stronie przychodów, jak i kosztów – nie będzie spowodowana błędem lub pomyłką, to zmniejszenie lub zwiększenie przychodów czy kosztów będzie ujmowane w okresie wystawienia faktury korygującej. Nawet jeśli taki zapis nie rozwiąże wszystkich problemów związanych z korektami, to zdecydowanie ograniczy przypadki, kiedy jedna faktura korygująca pociągała za sobą konieczność poprawienia deklaracji z zamkniętego już roku, poprzez ponowne przeliczenie zobowiązania podatkowego po zmianę remanentu, który ma przecież odzwierciedlać stan zapasów na dzień jego sporządzenia. Uporanie się z formalnościami wynikającymi z jednej korekty było często niewspółmierne do jej wartości. Oby rozsądek wziął górę.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama