Reklama

Prof. Paweł Grzegorczyk: Mniej zażaleń poziomych i barier dla potrąceń

Projekt nie sprowadza się do odwrócenia ostatnich zmian w k.p.c. Dotyczy też m.in. zakresu pełnomocnictwa procesowego, zarzutu potrącenie i terminów do wnoszenia środków zaskarżenia - mówi prof. dr hab. Paweł Grzegorczyk, członek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego.

Publikacja: 31.03.2025 04:36

prof. Paweł Grzegorczyk

prof. Paweł Grzegorczyk

Foto: materiały prasowe

Komisja kodyfikacyjna przygotowała projekt zmian w kodeksie postępowania cywilnego. Na ile jest to odwrócenie reformy z 2019 i jej kontynuacji z 2023 r., a w jakim stopniu niektóre zmiany wówczas wprowadzone zostaną utrzymane, lecz poddane modyfikacji?

Odpowiem stanowczo, że projekt przygotowany przez komisję kodyfikacyjną ma kompleksowy charakter i nie sprowadza się do odwrócenia zmian przyjętych w kodeksie postępowania cywilnego w ostatnich latach. Owszem, jednym z założeń projektu jest usunięcie zmian, które komisja uznała za kierunkowo błędne, jak również takich, które przyczyniły się do dodatkowego skomplikowania i braku przejrzystości postępowania cywilnego, miały charakter pozorny, zbyt głęboko ingerowały w standard rzetelności postępowania bądź zwyczajnie się nie sprawdziły.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Rząd jedną ręką daje, a drugą zabiera
Opinie Prawne
Robert Wechman: Teoria salda. O sposobach rozliczenia nieważnej umowy kredytu
Opinie Prawne
Roman Namysłowski: Komu przeszkadza doradzanie samorządom?
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Emerytura, nietykalne dobro narodowe
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Chleba nie będzie, będą igrzyska
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama