Reklama

Marcin Wysocki: Czy celem jest zatopienie okrętu, który zapewnia ochronę nam wszystkim?

Nie możemy sobie pozwolić na to, by krajowy system cyberbezpieczeństwa 2.0 był systemem z tektury, przepalającym pieniądze podatnika.

Publikacja: 13.03.2025 05:07

Marcin Wysocki: Czy celem jest zatopienie okrętu, który zapewnia ochronę nam wszystkim?

Foto: Adobe Stock

Sformułowane przez prof. Tomasza Siemiątkowskiego w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” postulaty dotyczące wdrażania tzw. dyrektywy NIS2 („Projektodawca nie odpuszcza podmiotom prywatnym”, 21 lutego 2025 r.) wymagają weryfikacji i dokonania oceny skutków ich realizacji.

Każda kolejna wersja projektu nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (dalej: ustawa o KSC) zawiera stosunkowo niewiele zmian. Te, które są wprowadzane, mają na celu uzgodnienie projektu, czyli dokonanie tego, co nie udało się niestety od dawna w obszarze nowelizacji ustawy o KSC. Projekt już na tym etapie jest kompleksowy, w pełnym zakresie wdraża tzw. dyrektywę NIS2, ale na pewno będzie dalej podlegał zmianom, ponieważ nie został jeszcze finalnie uzgodniony i zatwierdzony przez Radę Ministrów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Sceny w Sądzie Najwyższym, czyli zabawa w kotka i myszkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama