Reklama
Rozwiń

Krzysztof Kurosz: Prawa do cyfrowych influencerów i modelek

Prawo autorskie umożliwia ochronę przed przejęciem fikcyjnej postaci, gdy człowiek stworzył rozbudowaną treść tej osoby.

Publikacja: 27.07.2023 07:52

Bella Hadid (modelka IRL) i Lil Miquela (influencer CGI, postać wygenerowana cyfrowo) wystąpiły w 20

Bella Hadid (modelka IRL) i Lil Miquela (influencer CGI, postać wygenerowana cyfrowo) wystąpiły w 2019 r. w kampanii Calvina Kleina

Foto: DAZED, AUTOR: MARIO SORRENTI. ART. 29 PRAWA AUTORSKIEGO – PRAWO CYTATU

Rozwój cyfrowych metod generowania nierzeczywistych postaci otwiera szereg możliwości gospodarczych, ale również stawia pytania dotyczące prawnych aspektów „własności” takich dóbr. Polskie sądy własności intelektualnej nie stanęły jeszcze przed koniecznością odpowiedzi na pytanie, komu i czy w ogóle przysługują prawa do tego typu postaci. Wydaje się to jednak kwestią czasu, zważywszy na pojawiające się sprawy z zakresu nieuczciwej konkurencji, które dotyczą marketingu influencerów. Zazwyczaj chodzi w nich o naśladownictwo danego stylu komunikacji lub podobieństwo postów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama