Reklama

Mateusz Berger: Reforma Kodeksu Spółek Handlowych – szansa dla polskiej gospodarki

Prawo, które nie nadąża za życiem stale ogranicza jego rozwój. W Polsce przez ostatnich 20 lat nie znowelizowano w sposób zasadniczy prawa handlowego, a potrzeba zmian wydaje się pilna ze względu na istotną zmianę uwarunkowań gospodarczych wynikającą z coraz większych powiązań polskich rynków z rynkami globalnymi. Dlatego propozycja nowelizacji KSH przygotowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych budzi nadzieję na unowocześnienie polskiego prawa handlowego, które pozwoli polskiej gospodarce na kolejny krok w rozwoju.

Publikacja: 01.02.2021 11:50

Mateusz Berger

Mateusz Berger

Foto: materiały prasowe

Proponowana reforma polskiego prawa handlowego to szansa na uporządkowanie relacji podmiotów należących do grupy spółek. Nowelizacja KSH przyczyni się do zwiększenia efektywności funkcjonowania podmiotów gospodarczych o złożonej strukturze zależności i zwiększy ich konkurencyjność w starciu z dużymi podmiotami zarówno na rynkach zachodnich, jak i azjatyckich. Z punktu widzenia zmian, jakie zaszły w obrocie handlowym wydaje się to krok konieczny.

Co najważniejsze potrzebę nowych regulacji postulują sami przedsiębiorcy. Warto odnotować, że postulaty przedsiębiorców zostały wzięte pod uwagę w trakcie projektowania nowych przepisów. Jednym z nich było osiągniecie równowagi pomiędzy strategią grupy kapitałowej a interesami poszczególnych podmiotów wchodzących w jej skład.

error code: 522
Reklama
Opinie Prawne
Rafał Kowalski: Czy nadchodzi podatkowa odwilż? Unijne deklaracje dają cień nadziei
Opinie Prawne
NIS2: Czy UE wymusza nadregulację?
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Rząd jedną ręką daje, a drugą zabiera
Opinie Prawne
Robert Wechman: Teoria salda. O sposobach rozliczenia nieważnej umowy kredytu
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Prawne
Roman Namysłowski: Komu przeszkadza doradzanie samorządom?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama