Reklama

Kary dla urzędów, szpitali, uczelni - Paweł Litwiński o ochronie danych osobowych w podmiotach publicznych

Kary dla podmiotów publicznych za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych będą znacznie niższe niż dla firm. I dobrze, bo i tak zapłacimy za nie wszyscy – przekonuje prawnik.

Publikacja: 29.09.2017 08:21

Kary dla urzędów, szpitali, uczelni - Paweł Litwiński o ochronie danych osobowych w podmiotach publicznych

Foto: Fotolia

W wielu dyskusjach dotyczących nowego europejskiego prawa ochrony danych osobowych na pierwszy plan wysuwa się jedno słowo – kary. I chociaż jest to ogromne uproszczenie, to nie sposób nie zauważyć, że kary za naruszenie przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) to rzeczywiście całkowita nowość w polskich realiach.

Kary w przepisach RODO określone zostały kwotowo lub procentowo w zależności od obrotów ukaranego podmiotu. Będą mogły być nakładane przez prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (następca GIODO) za szereg konkretnych naruszeń wskazanych w RODO. Co ciekawe, będą mogły być nakładane na podmioty publiczne i prywatne – i tutaj docieramy do sedna zagadnienia: jak karać podmioty publiczne?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama