Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.06.2025 10:53 Publikacja: 08.12.2021 20:59
Foto: Adobe Stock
Pod koniec października na stronach Rządowego Centrum Legislacji, w tzw. wykazie prac legislacyjnych, opublikowany został projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Na mocy planowanych zmian operacyjny czas kontrolerów ruchu lotniczego ma zostać podniesiony z obecnych przeciętnych 30 godzin na tydzień do 36. Zanim to się stanie, warto przyjrzeć się temu pomysłowi.
Dla większości pracowników w Polsce standardem jest praca 40 godzin w tygodniu. Dla kontrolerów ruchu lotniczego jest to 30 godzin w tygodniu. Czas ich pracy reguluje art. 6a ustawy o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Zgodnie z nim tzw. operacyjny czas pracy kontrolerów ruchu lotniczego, obejmujący pracę na stanowisku operacyjnym, czynności pomocnicze i przygotowawcze do wykonania czynności, przejmowanie i przekazywanie stanowiska operacyjnego oraz prowadzenie i nadzorowanie szkolenia praktycznego (OJT), a także egzaminowanie, nie może przekraczać ośmiu godzin na dobę i przeciętnie 30 godzin na tydzień, w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym trzech miesięcy. O ile więc standardem dla etatowych pracowników jest pięciodniowy tydzień pracy, o tyle tydzień kontrolera trwa trzy i trzy czwarte dnia.
Od czasu gruntownej transformacji rankingu kancelarii prawniczych „Rzeczpospolitej” minęło już kilka lat, a dziś...
Kończy się czas, jaki Polska dostała na działania w celu przywrócenia praworządności. Bierność nie tylko jeszcze...
Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prosta: nie, bo szkody nie zostały naprawione.
Jest takie przysłowie: co za dużo, to niezdrowo. Dedykuję je rządowym urzędnikom, którzy proces upraszczania pra...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Dobra wiadomość: rządzący chcą wreszcie skończyć z wykluczeniem komunikacyjnym. Zła – robią to o dobre 20 lat za...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas