Spółki publiczne bardziej niż jakiekolwiek inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą są predestynowane i jednocześnie zobowiązane do prowadzenia efektywnej polityki informacyjnej oraz zachowania transparentności.
Dostęp do informacji na temat poczynań i zamiarów spółki i jej organów, a także osób trzecich, legł u podstaw idei spółki publicznej. Przez system informowania inwestorów i opinii publicznej spółka wpływa bowiem na decyzje inwestorów i kształtuje przez to swoją pozycję na rynku giełdowym.
[srodtytul]Niepisana reguła[/srodtytul]
Polityka informacyjna spółek publicznych jest w pierwszej kolejności reglamentowana przez przepisy prawa, tj. [link=http://akty-prawne.rp.pl/Dokumenty/Ustawy/2009/DU2009Nr185poz1439a.asp]ustawy: o ofercie publicznej; o obrocie instrumentami finansowymi[/link]; [link=http://akty-prawne.rp.pl/Dokumenty/Ustawy/2000/DU2000Nr%2094poz1037a.asp]kodeks spółek handlowych[/link]. Żadna z tych ustaw nie odnosi się jednak do problematyki udziału mediów (prasy, radia, telewizji itd.) w posiedzeniach organów spółki publicznej, w tym zwłaszcza w walnym zgromadzeniu.
Nie ma jednak przeszkód, żeby w dokumentach korporacyjnych spółki, takich jak statut lub regulamin walnych zgromadzeń, przewidzieć taką możliwość.