Podzielając przedstawione w nim poglądy, należy zwrócić jednak uwagę na jeszcze dwa aspekty poruszanej sprawy.
Przede wszystkim na rynku usług ubezpieczeniowych pojawiają się coraz częściej oferty grupowych ubezpieczeń „lekowych", których założeniem jest możliwość korzystania przez ubezpieczonych z promocyjnej oferty aptek objętych zakresem takiego ubezpieczenia.
W świetle przedstawionego orzecznictwa uzasadniony wydaje się pogląd, że są to działania noszące znamiona naruszenia art. 94a ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (DzU z 2008 r. nr 45, poz. 271 ze zm.), czyli zakazu reklamy aptek. Stosownie bowiem do treści tegoż przepisu „zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego".
Założeniem nowelizacji było wprowadzenie całkowitego zakazu reklamy aptek i punktów aptecznych oraz zakazu reklamy placówek obrotu pozaaptecznego odnoszącej się do produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Z zakresu pojęcia reklamy apteki wyłączono jedynie informację o lokalizacji i godzinach pracy apteki. Powyższe zmiany uzasadniano koniecznością zwiększenia ochrony pacjentów oraz finansów publicznych przed negatywnymi skutkami reklamy aptek, wskazując, że cele przedsiębiorców prowadzących apteki, w tym dążenie do maksymalizacji zysku, muszą być podporządkowane wymogom wynikającym z konieczności ochrony zdrowia pacjentów (tak w uzasadnieniu do projektu ww. nowelizacji, druk sejmowy nr VI.3491).
Tymczasem wspomniane programy ubezpieczeniowe poprzez fakt, iż uczestniczą w nich wybrane apteki, prowadzić może w efekcie do uprzywilejowania sytuacji gospodarczej tychże aptek, a przez to nosi znamiona reklamy, której prowadzenie jest zabronione.