Zarówno funkcje Facebooka, ale także przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. 2013 r., poz. 267) na to pozwalają.
Na stronie serwisu społecznościowego znajdziemy m.in. informacje mówiące o tym, że podczas rejestracji każdy użytkownik otrzymuje indywidualnie przypisany adres poczty elektronicznej w domenie @facebook.com. Adres e-mail jest identyczny jak podana podczas rejestracji nazwa użytkownika lub publiczny identyfikator (np. jan.kowalski@facebook.com). Zmiana adresu możliwa jest jedynie jeden raz. Stworzony e-mail widoczny jest w kategorii „Informacje kontaktowe" w sekcji „Informacje" na tzw. osi czasu użytkownika. Serwis pozwala jednak na określenie widoczności danych dla innych osób. Dane mogą być widoczne publicznie, dla znajomych, tylko dla użytkownika albo ustawione niestandardowo.
Osoby trzecie, które znają adres e-mail użytkownika w domenie „@facebook.com" mogą wysyłać wiadomości elektroniczne używając dowolnego tradycyjnego systemu poczty e-mail (np. Yahoo! lub Gmail). Wiadomości zostaną dostarczone do folderu „Wiadomości" w serwisie Facebook. Możliwe jest zamieszczanie załączników. Warto jednak zaznaczyć, że e-maile od osób trzecich mogą trafić do folderu „Inne". Jest to związane z funkcją filtru wiadomości skrzynki odbiorczej.
Istnieje również możliwość wysyłania wiadomości elektronicznych na zewnątrz serwisu. Odbiorca otrzymuje tradycyjną wiadomość e-mail, która zawiera nazwę użytkownika wraz z podanym adresem e-mail z końcówką „@facebook.com".
Z punktu widzenia prawa bardzo istotne znaczenie ma funkcja potwierdzania odczytania wiadomości. Gdy tylko użytkownik otworzy wiadomość, fakt zostanie zarejestrowany przez serwis poprzez automatyczne wygenerowanie daty oraz dokładnej godziny i minuty.