Reklama
Rozwiń

Agnieszka Królikowska o metodach pracy kontroli skarbowej i ściganiu wyłudzeń VAT

Agnieszka Królikowska | O metodach pracy kontroli skarbowej i ściganiu wyłudzeń VAT mówi wiceminister finansów.

Publikacja: 29.07.2015 09:29

Jeśli firma jest uczciwa i może to udowodnić, to wygra spór o VAT w sądzie – twierdzi Agnieszka Król

Jeśli firma jest uczciwa i może to udowodnić, to wygra spór o VAT w sądzie – twierdzi Agnieszka Królikowska

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: Jak to jest z osławionymi wytycznymi do kontroli podatników? Czy to prawda, że z 80 proc. z nich trzeba ściągnąć pieniądze, niezależnie od tego, czy mają podatek do zapłacenia?

Agnieszka Królikowska: To wygląda zupełnie inaczej. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że w celu racjonalnego wykorzystywania naszych zasobów ludzkich, finansowych oraz czasu w urzędach kontroli skarbowej powołano specjalistyczne komórki analityczne, które są oddzielone od komórek kontrolnych. Oczekujemy, że będą trafnie typowały do kontroli konkretne osoby czy firmy. Chodzi o to, by kontroler nie tracił czasu tam, gdzie nie ma podejrzeń naruszenia prawa. Jeżeli analityk na podstawie różnych danych wytypuje z danej grupy podmiotów jakąś ich liczbę do skontrolowania, to spodziewam się, że rzeczywiście większość z nich będzie mieć coś wspólnego z oszustwem. Dlatego to przede wszystkim od analityków oczekujemy jak największej skuteczności, aby kontrolerzy zajmowali się już tylko tymi przypadkami, którymi naprawdę powinni się zajmować.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Prawne
Andrzej Ladziński: Diabeł w ornacie, czyli przebierańcy w urzędach
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Nie namawiajmy marszałka Sejmu do złamania konstytucji
Opinie Prawne
Prof. Gutowski: Po wyborach w 2023 r. stworzyliśmy precedens, jesteśmy jego zakładnikami
Opinie Prawne
Bieniak, Mrozowska: Zakaz reklamy, który uderzał w przedsiębiorców
Opinie Prawne
Bogusław Chrabota: Adam Bodnar nie chce być Don Kichotem