Reklama
Rozwiń
Reklama

Michał Kolanko: Sikorski – Trzaskowski: Czy ta rywalizacja zagrozi jedności PO i jej szansom w 2025?

Władze PO wykluczały partyjne prawybory, by nie doprowadzić do podziałów partii przed kluczową kampanią w 2025 roku. Czy jednak obecna sytuacja na linii Sikorski – Trzaskowski nie wymyka się Donaldowi Tuskowi spod kontroli?

Publikacja: 06.11.2024 05:09

Radosław Sikorski i Rafał Trzaskowski

Radosław Sikorski i Rafał Trzaskowski

Foto: PAP/Tomasz Gzell

Przez ostatnich kilka miesięcy obraz sytuacji był jasny. W KO Sikorski zgłaszał swój akces do prezydentury, mówiąc o tym, jaki powinien być prezydent, o wizji i kwestiach merytorycznych. Rywalizacja z Trzaskowskim trwała poprzez media, nawet jeśli było (i jest) jasne, że to prezydent Warszawy jest jej faworytem. PiS tymczasem trawione silnymi frakcyjnymi podziałami nie potrafiło wskazać kandydata, a kolejne nazwiska pojawiały się i znikały. Całość pracowała na rzecz PO i nie była wizerunkowo zbyt korzystna dla PiS, nawet jeśli szczegóły całego procesu wychwytywali tylko dziennikarze, a nie ogół opinii publicznej. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Juliusz Braun: A może czas na reset w sprawie edukacji zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Kaczyński jest dziś w gorszej sytuacji niż Tusk
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama