Reklama

Święto w Pekinie

Człowiek, który osiągnął szacowny wiek 70 lat, uważany jest za emeryta. Imperialna potęga, która właśnie świętuje 70-lecie swojego powstania, dopiero zaczyna osiągać pełnoletność. I domagać się z tego tytułu wszystkich przynależnych zaszczytów, z rolą pierwszego supermocarstwa świata włącznie.

Aktualizacja: 02.10.2019 21:12 Publikacja: 02.10.2019 21:00

Święto w Pekinie

Foto: Adobe Stock

Oczywiście w przypadku Chin uroczyście obchodzony jubileusz jest dość dyskusyjny. Jako kulturowe, polityczne i gospodarcze mocarstwo istnieją od tysięcy lat, a świętująca 70-lecie Republika Ludowa jest tylko spadkobiercą wielowiekowych tradycji dalekowschodniego giganta. Z drugiej jednak strony jakiś sens w tym jest. W roku 1949, kiedy komuniści przejmowali władzę, Chiny znajdowały się na samym dnie historycznego upadku. Dziś powracają na należne sobie miejsce na mapie świata.

Czytaj także: Wycieczka do Chin. Ile kosztuje podróż, praktyczne porady

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Polska prezydencja ożywiła aktywność polskiego biznesu w Brukseli
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama