Andrzej Massel nowym wiceministrem infrastruktury

Następny naukowiec na stanowisku wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego za kolej

Publikacja: 24.12.2010 01:55

Andrzej Massel ma opinię specjalisty z olbrzymią merytoryczną wiedzą na temat transportu kolejowego

Andrzej Massel ma opinię specjalisty z olbrzymią merytoryczną wiedzą na temat transportu kolejowego

Foto: Archiwum

Andrzej Massel (ur. 1965 r.) oficjalnie stanowisko wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego za transport ma objąć 28 grudnia. Zastąpi na nim prof. Juliusza Engelhardta zdymisjonowanego w związku z kolejowym bałaganem, który miał miejsce po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy 12 grudnia. Informując we wtorek o odwołaniu Engelhardta, premier powiedział, że nowym wiceministrem powinien zostać fachowiec z zewnątrz. Pierwszym jego zadaniem ma być opanowanie sytuacji i wskazanie, zgodnie z oczekiwaniami Donalda Tuska, szefów spółek PKP winnych powstania chaosu.

– To ostatnie może być dla niego problemem. Jest przemiłym człowiekiem o zbyt wielkim sercu, by kogoś skrzywdzić, a usunięcie ze stanowiska może być taką krzywdą – mówi Adrian Furgalski, ekspert do spraw transportu.

Nowy minister określany jest jako człowiek bardzo sympatyczny, ale zbyt miękki jak na świat wielkiej polityki. – Ma olbrzymią merytoryczną wiedzę, ale to nowicjusz w świecie polityki i świata urzędniczego – mówi Janusz Piechociński (PLS), wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury. – Niewiele jest w kraju osób, które znają równie dobrze tematykę budowy torów. Jest naukowcem przyzwyczajonym do spokojnego Instytutu Kolejnictwa. Machina urzędnicza przeraża na początku każdego, kto nie miał z nią do czynienia. Teraz będzie musiał ogarnąć działanie całego rynku. Jednym z pierwszych jego zadań będzie – wraz z Urzędem Transportu Kolejowego – mediacja pomiędzy skłóconymi przewoźnikami kolejowymi – podsumowuje Furgalski.

Andrzej Massel jest absolwentem Politechniki Gdańskiej, na której ukończył Wydział Budownictwa Lądowego. W 1997 r. roku obronił doktorat na tej uczelni (budownictwo, specjalność drogi kolejowe).

Z Instytutem Kolejnictwa (wcześniejsza nazwa Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa) jest związany od 1990 r. Od 2005 r. pełnił funkcję zastępcy dyrektora ds. studiów i projektów badawczych.

Jest współautorem prac studialnych dotyczących inwestycji transportowych w Polsce, w tym studium wykonalności modernizacji linii Warszawa – Działdowo – Gdynia (2003 – 2004) i studium wykonalności budowy pierwszej linii Metra Warszawskiego od szlaku B20 do stacji A23 Młociny (2004 – 2005). W 2005 r. kierował realizacją wstępnego studium wykonalności budowy linii dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa. Był szefem zespołu przygotowującego master plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.

Andrzej Massel (ur. 1965 r.) oficjalnie stanowisko wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego za transport ma objąć 28 grudnia. Zastąpi na nim prof. Juliusza Engelhardta zdymisjonowanego w związku z kolejowym bałaganem, który miał miejsce po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy 12 grudnia. Informując we wtorek o odwołaniu Engelhardta, premier powiedział, że nowym wiceministrem powinien zostać fachowiec z zewnątrz. Pierwszym jego zadaniem ma być opanowanie sytuacji i wskazanie, zgodnie z oczekiwaniami Donalda Tuska, szefów spółek PKP winnych powstania chaosu.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację