Rejestracja przypomina założenie konta na innych portalach internetowych. Nie wymagany jest przy tym tzw. certyfikowany podpis elektroniczny. Wystarczy wejść na stronę internetową Ministerstwa Sprawiedliwości: www.ms.gov.pl, na której po prawej stronie zobaczymy zakładkę: rejestracja spółki w 24h. Po kliknięciu w nią otwiera się portal rejestracyjny S24. Ma on też bezpośredni adres: www.ems.ms.gov.pl, na którym ukazują się dwie zakładki: „Moje konto" i „Krajowy rejestr sądowy", ale też zakładka „Pomoc", z dość dokładnym opisem procedury rejestracyjnej.
Żeby skorzystać z tej procedury, trzeba się zarejestrować, czyli mieć w tym systemie konto. To wymaga podania takich danych jak: imiona, nazwisko, data urodzenia, adres e-mail, PESEL, NIP, numer dokumentu tożsamości (dowód osobisty, tymczasowy dowód, karta stałego bądź czasowego pobytu). Pisaliśmy wcześniej w „Rz", że cudzoziemcy niemający PESEL nie mogą z tej ścieżki skorzystać, muszą więc wcześniej się o niego postarać albo zostaje im tylko „papierowa" rejestracja.
Założenie konta zająć może dosłownie kilka minut, ale musi je mieć aktywne każdy podpisujący dokumenty S24, a więc wszyscy wspólnicy i członkowie zarządu.
Po złożeniu wniosku o rejestrację i wypełnieniu go przez osobę składającą wniosek, w którym wskazuje się m.in. sąd rejonowy (rejestrowy) właściwy dla siedziby spółki, system generuje dokumenty S24, które muszą być następnie podpisane: wniosek i załączniki przez członków zarządu, a umowa spółki – przez wspólników. Podpis polega na wskazaniu dokumentów do podpisu i podania loginu i hasła.
Skuteczne wypełnienie i podpisanie dokumentów S24 powoduje przekierowanie wnioskodawcy do systemu eCard, w którym może uiścić opłatę sądową od e-rejestracji (1000 złotych plus 21 złotych prowizji).