Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 15.10.2020 21:47 Publikacja: 15.10.2020 19:59
Foto: Adobe Stock
Różne obiektywne czynniki, w tym pandemia, opóźniły wdrażanie prywatyzacji aktywów OFE, rozpoczęte sformułowaniem projektu ustawy regulującej m.in. zasady wyceny aktywów przenoszonych do ZUS lub na indywidualne konta emerytalne (IKE). Pierwszy projekt, który wymaga aktualizacji, przewidywał, że aktywa przenoszone z OFE do ZUS zostaną wycenione na 15 kwietnia 2019 r.
Powstaje pytanie, jaka zasada i jaka data powinny być zastosowane do wyceny aktywów w znowelizowanym projekcie, aby pozbyć się ewentualnych negatywnych konsekwencji pozostawienia daty 15 kwietnia 2019 r. Czy są obawy, że ustawodawca utrzyma tę datę? Wydaje się, że nie znajdują one podstaw w koncepcji prywatyzacji OFE, która zakłada utrzymanie porównywalnych korzyści dla osób decydujących się na ZUS lub IKE.
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
Kryzys pomocowy to czas, kiedy Polska ma okazję pokazać swoją wiarygodność, nie opuszczając partnerów nawet wted...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Czego potrzebuje nowoczesna gospodarka? Pospolitego ruszenia uczonych czy silnych uczelni?
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas