Reklama

Dla kogo ta strategia

Strategia jednolitego rynku cyfrowego może być przełomem, jeśli Komisja Europejska wyśle jasne sygnały w sprawie celów, które chce osiągnąć – pisze ekspert Instytutu Bruegla.

Publikacja: 07.05.2015 21:00

Dla kogo ta strategia

Foto: materiały prasowe

Publikacja przez Komisję Europejską strategii na rzecz jednolitego rynku cyfrowego (JRC) to dobra informacja. Są w niej wymienione podstawowe dziedziny działania: handel elektroniczny, tzw. geoblocking i prawa autorskie, podatek VAT, infrastruktura telekomunikacyjna, platformy online, prywatność, bezpieczeństwo w sieci, własność i przepływ danych, standardy teleinformatyczne, e-rząd. Dostarcza również kalendarza konkretnych propozycji, które Komisja ma przedstawić do końca 2016 roku.

Dokument wymienia zasady, z którymi trudno się nie zgodzić: mniej fragmentacji unijnych regulacji, sprzyjanie inwestycjom i innowacjom, zapewnienie uczciwej konkurencji. Nie precyzuje jednak, jak te propozycje będą wprowadzane w życie, nie bardzo jest więc pomocny w przewidywaniu, co zdarzy się dalej.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz Malinowski: Ile Polski w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Reklama
Reklama