Jakości i cen może nam zazdrościć cała Europa

Świat hotelarzy od kilku dni żyje właściwie jednym tematem – gigantyczną transakcją, która zelektryzowała całą branżę.

Publikacja: 24.11.2015 21:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

Marriott poinformował, że za astronomiczną kwotę ponad 12 mld dol. przejmuje swojego konkurenta – sieć Starwood. W konsekwencji powstanie największa sieć hoteli na ziemi, zarządzająca takimi markami, jak Sheraton, Ritz Carlton czy Marriott. W branży podobnej akwizycji nie było od 2006 r., gdy grupa Blackstone zapłaciła 26 mld dol. za przejęcie Hiltona. To robi wrażenie.

Nie wiadomo jednak, jaki wpływ na wycenę Starwooda miała jego polska baza noclegowa. A powinna mieć istotny. Z analiz branżowych wynika bowiem, że bieżący rok będzie najlepszy od kilku lat pod względem frekwencji w hotelach w naszym kraju. Lepszy nawet od noclegowego boomu związanego z piłkarskim Euro 2012. Ale wcale mnie to nie dziwi. Polacy lubią spędzać urlopy w kraju – regularnie z roku na rok rośnie liczba tych, którzy decydują się na wakacje w Polsce.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Program „kawalerka minus” zmiecie kandydata na prezydenta?
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku