Jakości i cen może nam zazdrościć cała Europa

Świat hotelarzy od kilku dni żyje właściwie jednym tematem – gigantyczną transakcją, która zelektryzowała całą branżę.

Publikacja: 24.11.2015 21:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

Marriott poinformował, że za astronomiczną kwotę ponad 12 mld dol. przejmuje swojego konkurenta – sieć Starwood. W konsekwencji powstanie największa sieć hoteli na ziemi, zarządzająca takimi markami, jak Sheraton, Ritz Carlton czy Marriott. W branży podobnej akwizycji nie było od 2006 r., gdy grupa Blackstone zapłaciła 26 mld dol. za przejęcie Hiltona. To robi wrażenie.

Nie wiadomo jednak, jaki wpływ na wycenę Starwooda miała jego polska baza noclegowa. A powinna mieć istotny. Z analiz branżowych wynika bowiem, że bieżący rok będzie najlepszy od kilku lat pod względem frekwencji w hotelach w naszym kraju. Lepszy nawet od noclegowego boomu związanego z piłkarskim Euro 2012. Ale wcale mnie to nie dziwi. Polacy lubią spędzać urlopy w kraju – regularnie z roku na rok rośnie liczba tych, którzy decydują się na wakacje w Polsce.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację