Reklama
Rozwiń

Jakości i cen może nam zazdrościć cała Europa

Świat hotelarzy od kilku dni żyje właściwie jednym tematem – gigantyczną transakcją, która zelektryzowała całą branżę.

Publikacja: 24.11.2015 21:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

Marriott poinformował, że za astronomiczną kwotę ponad 12 mld dol. przejmuje swojego konkurenta – sieć Starwood. W konsekwencji powstanie największa sieć hoteli na ziemi, zarządzająca takimi markami, jak Sheraton, Ritz Carlton czy Marriott. W branży podobnej akwizycji nie było od 2006 r., gdy grupa Blackstone zapłaciła 26 mld dol. za przejęcie Hiltona. To robi wrażenie.

Nie wiadomo jednak, jaki wpływ na wycenę Starwooda miała jego polska baza noclegowa. A powinna mieć istotny. Z analiz branżowych wynika bowiem, że bieżący rok będzie najlepszy od kilku lat pod względem frekwencji w hotelach w naszym kraju. Lepszy nawet od noclegowego boomu związanego z piłkarskim Euro 2012. Ale wcale mnie to nie dziwi. Polacy lubią spędzać urlopy w kraju – regularnie z roku na rok rośnie liczba tych, którzy decydują się na wakacje w Polsce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Stanowiska coraz większego ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Sushi zamiast mieszkania?
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska