Reklama
Rozwiń
Reklama

Konkurowanie cenami polis się nie skończy

OC i AC drożeją – mówi członek zarządu MAK Investments, właściciela multiagencji Superpolisa.pl Marcin Ślotała.

Publikacja: 02.12.2015 21:00

Konkurowanie cenami polis się nie skończy

Foto: materiały prasowe

Rz: Towarzystwa ubezpieczeniowe od dłuższego czasu mierzą się z problemem nierentowności polis komunikacyjnych. Czy należy się spodziewać, że ceny tych ubezpieczeń będą rosły?

Marcin Ślotała: Zły stan tego biznesu najlepiej obrazują podane przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU) wyniki branży po pierwszym półroczu 2015: 327 mln zł starty technicznej z ubezpieczeń OC i 27 mln zł z autocasco. Warto odnotować, że w przypadku obowiązkowych polis OC na spadek zebranej składki przypisanej brutto (minus 1,4 proc.) nakłada się dynamiczny wzrost wartości wypłacanych odszkodowań i świadczeń (o 14,6 proc.). W tej sytuacji naturalnym kierunkiem dla ubezpieczycieli wydaje się podniesienie składek i zakończenie – a w zasadzie przeniesienie na wyższy poziom – tzw. wojny cenowej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama