Reklama

Michał Płociński: Trzeba zwolnić, ale nie tiry

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania dla ciężarówek na autostradach i drogach ekspresowych uderzy w branżę transportową i podwyższy koszty transportu i produkcji.

Publikacja: 25.05.2023 03:00

Michał Płociński: Trzeba zwolnić, ale nie tiry

Foto: Adobe Stock

Trudno mi się pogodzić z brakiem zrozumienia dla ciężkiej i niewdzięcznej pracy kierowców ciężarówek. Bo emocje emocjami – w końcu każdemu zdarza się wkurzyć na „wyścig słoni” – ale warto jednak pamiętać, że dla nich czas gra dużo większą rolę niż dla większości kierowców osobówek. I nie chodzi tylko o to, czy wyrobią się gdzieś w ustawowo ograniczonym czasie jazdy, ale zdarza się nawet tak – i to wcale nierzadko – że jak np. we Włoszech nie zdążą dojechać do fabryki przed zamknięciem magazynu, dajmy na to, w piątek, to muszą gdzieś na parkingu czekać na załadunek aż do poniedziałku. Nie zazdroszczę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Osładzanie życia bez opłat
Opinie Ekonomiczne
Cezary Kocik, mBank, o podwyżce CIT dla banków: Szkodliwa, dyskryminująca i krótkowzroczna
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama