Michał Płociński: Trzeba zwolnić, ale nie tiry

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania dla ciężarówek na autostradach i drogach ekspresowych uderzy w branżę transportową i podwyższy koszty transportu i produkcji.

Publikacja: 25.05.2023 03:00

Michał Płociński: Trzeba zwolnić, ale nie tiry

Foto: Adobe Stock

Trudno mi się pogodzić z brakiem zrozumienia dla ciężkiej i niewdzięcznej pracy kierowców ciężarówek. Bo emocje emocjami – w końcu każdemu zdarza się wkurzyć na „wyścig słoni” – ale warto jednak pamiętać, że dla nich czas gra dużo większą rolę niż dla większości kierowców osobówek. I nie chodzi tylko o to, czy wyrobią się gdzieś w ustawowo ograniczonym czasie jazdy, ale zdarza się nawet tak – i to wcale nierzadko – że jak np. we Włoszech nie zdążą dojechać do fabryki przed zamknięciem magazynu, dajmy na to, w piątek, to muszą gdzieś na parkingu czekać na załadunek aż do poniedziałku. Nie zazdroszczę.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne