Anita Błaszczak: Gdy konsument wymusza przyzwoitość

W czasach masowego szybkiego internetu i ogromnych zasięgów mediów społecznościowych, bojkoty konsumenckie będą miały coraz większą siłę rażenia. To klienci stają się przyzwoitkami wymuszającymi przyzwoite zachowanie.

Publikacja: 14.03.2022 07:20

McDonald's przy Placu Puszkina w Moskwie

McDonald's przy Placu Puszkina w Moskwie

Foto: AFP

Szefowie niektórych globalnych korporacji, które przez lata inwestowały miliony dolarów czy euro w światową rozpoznawalność swoich marek, teraz pewnie woleliby, by nie były one aż tak znane. Wtedy nie zadawano by im trudnych pytań o to, kiedy w końcu wyjdą z Rosji albo przynajmniej zawieszą tam działalność. Nikt by nie zawracał sobie głowy wpisywaniem ich na krążącą w sieci od kilku dni Listę wstydu, na której ukraiński MSZ umieścił marki, które - pomimo coraz bardziej brutalnej napaści na Ukrainę - nadal działają w Rosji. Część prezesów i dyrektorów znanych firm (ci z pokolenia Bomersów) tęskni pewnie za czasami bez szybkiego internetu i bez mediów społecznościowych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody