Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiński smok leci nad Wisłę

Dla chińskiego rządu Polska jest ważnym strategicznie miejscem. Krajem, gdzie prawdopodobnie będzie kończył się Nowy Jedwabny Szlak, i państwem kluczowym do zdobycia wpływów politycznych i gospodarczych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Aktualizacja: 02.08.2016 21:20 Publikacja: 02.08.2016 20:50

Hubert Kozieł

Hubert Kozieł

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dla chińskich kapitalistów Polska zaczyna być, podobnie jak inne kraje Starego Kontynentu, miejscem, w którym można znaleźć ciekawe okazje do zakupów.

Chiński kapitał rozlewa się szerokim strumieniem po świecie w poszukiwaniu dobrej stopy zwrotu. Jak dotąd nieszczególnie płynął do naszego kraju, ale wygląda na to, że to się wkrótce zmieni. Ewentualne wejście w LOT przez chińskich inwestorów może być początkiem wielkiej fali, która dotrze na nasz rynek. Czy powinniśmy się tej fali bać, czy też widzieć w niej szansę?

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama