Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie wszędzie jest rynek pracownika

Bezrobocie w Polsce spada, ale nie wszyscy odczuli , że na rynku pracy doszło do przełomu. Niestety, widać to zwłaszcza po zróżnicowaniu rozwoju regionów.

Publikacja: 30.08.2016 20:49

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Tam, gdzie bezrobocie jest najniższe, czyli generalnie w zachodniej części kraju, ze znalezieniem pracy zazwyczaj nie ma kłopotów. Z kolei na wschodzie, gdzie chętnych do podjęcia zatrudnienia jest więcej, miejsca pracy nie powstają tak szybko. Problem załatwiłoby przeniesienie pracowników ze wschodu na zachód, ale pracodawcy nie mają ochoty płacić im na tyle więcej, aby przeprowadzka za pracą miała sens.

Nie ma się co oburzać, że Polacy są mało mobilni. Zazwyczaj osoby niewiele zarabiające trzyma na miejscu dom czy mieszkanie – dzielone z rodziną, odziedziczone czy otrzymane z gminy. Im nie można powiedzieć: jedźcie za pracą, bo nie będzie ich stać na wynajęcie jakiegokolwiek lokum. Szanse na otrzymanie mieszkania komunalnego są zazwyczaj bliskie zeru, trzeba się liczyć z co najmniej kilkuletnim oczekiwaniem. Kto będzie w stanie podjąć takie ryzyko, zwłaszcza jeśli w rodzinie są dzieci?

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama