Polski rynek to lider wzrostu

Rozwój tzw. marketplace'ów stanowi kolejny dowód na rosnące znaczenie e-commerce - mówi Matthew Swan, członek zarządu Ve Interactive odpowiedzialny za strategię.

Aktualizacja: 12.12.2016 20:32 Publikacja: 12.12.2016 19:46

Polski rynek to lider wzrostu

Foto: materiały prasowe

Rz: Dlaczego Polska jest atrakcyjnym rynkiem?

Matthew Swan: Zdecydowaliśmy się na otwarcie biura w Polsce w 2015 roku z powodu obiecujących perspektyw rynkowych. W zeszłym roku wydatki konsumentów wzrosły o 21 proc., a wartość budżetu przeznaczonego na działania reklamowe w sieci przekroczyła 3 miliardy złotych.

Również na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej coraz więcej klientów jest zainteresowanych szerszym wyborem produktów o wyższej jakości, co sprawia, że pojawia się pole do wykorzystania naszej technologii.

Jak wspieracie e-commerce?

Opracowana przez nas platforma technologiczna wspiera podmioty e-commerce w pozyskiwaniu nowego ruchu na stronie WWW oraz w zaangażowaniu użytkownika podczas dokonywania zakupów. W ostatnich miesiącach wdrożyliśmy VePanel oraz VeContact, produkty w intuicyjny sposób zachęcające do sfinalizowania zakupów.

Czy barierą w Polsce nie jest wyjątkowo duże skoncentrowanie sprzedaży e-commerce w grupie Allegro. Ta platforma odpowiada obecnie za około 40 proc. rynku?

Nie postrzegam tzw. marketplace'ów jako bezpośrednie zagrożenie dla spółek wspierających e-commerce. Nasza technologia wspiera mniejszych detalistów poprzez dostarczanie im rozwiązań charakterystycznych dla podmiotów typu Amazon. Ve operuje w zasadzie na nieograniczonym rynku i nawet jeszcze większy udział marketplace'ów w strukturze sprzedaży online nadal stwarza perspektywę dużych zysków w Polsce.

Na naszym rynku jednak wyraźnie rośnie rola marketplace'ów, Amazon, eBay też szeroko otwierają się na polskich klientów – to poważnie konkurenci.

Przywiązujemy dużą wagę do tego segmentu, szczególnie, że zwiększa się nim zainteresowanie na polskim rynku, wystarczy spojrzeć na działania Amazona czy Zalando, które otwierają tutaj centra logistyczne.

Myślę, że rozwój tzw. marketplace'ów stanowi kolejny dowód na rosnące znaczenie e-commerce. Różnego rodzaju firmy rozwijają swoje kanały e-commerce oraz szukają wsparcia sprzedaży. Wiele tradycyjnych rozwiązań z rynku digital, takich jak intruzywne reklamy, obecnie stara się uzasadnić swoje funkcjonowanie.

Doprowadziło to do powstania przestrzeni, którą w naturalny sposób wypełniły takie firmy, oferujące inteligentne, zintegrowane oraz skrojone pod konkretnego klienta rozwiązania zwiększające sprzedaż w e-commerce. Takie jak np. nasze.

Jakie są wasze prognozy dotyczące rozwoju tradycyjnej sprzedaży internetowej i udziału w tym segmencie transakcji z kanału mobilnego?

Nie postrzegamy transakcji poprzez pryzmat kanału ich realizacji, oczywiście poza statystykami opracowywanymi do celów sprawozdawczych. Uważamy, że doświadczenie zakupowe klienta powinno być maksymalnie komfortowe niezależnie od wykorzystywanego sprzętu, a naszym celem jest zapewnienie takiej technologii, która pozwoli to osiągnąć na wszystkich platformach i urządzeniach.

Nasze prognozy są zgodne z rynkowym oczekiwaniem w zakresie zwiększenia znaczenia m-commerce. Natomiast interesującym trendem, który dostrzegamy i jest obecnie obiektem naszego zainteresowania, pozostają zakupy za pomocą aplikacji.

CV

Matthew Swan w zarządzie Ve Interactive jest odpowiedzialny za strategię. Ve to wyceniana na ponad miliard funtów brytyjska spółka specjalizująca się w zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach wspierających sprzedaż w e-commerce. Matthew Swan z firmą związany jest od 2011 r., obecne stanowisko zajmuje od maja 2016 r. Jest absolwentem Oxford University, przed przejściem do Ve Interactive odbył staż w Macquarie Group.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację