Reklama

Nonsensowne pomysły związkowców

Plan wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę to dowód na to, że w Polsce ciągle modne jest regulowanie gospodarki za pomocą kar i zakazów, z pominięciem rachunku ekonomicznego. Ale pomysł, by zakazać także niedzielnej pracy w firmach logistycznych pracujących na rzecz handlu, to już szczyt nonsensu.

Publikacja: 29.01.2017 19:49

Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Idąc dalej tą drogą, powinno się zakazać jakiejkolwiek pracy w wolne dni, bo dlaczego tylko handlowcom ma być tak dobrze.

Niedziela wieczór, redakcja „Rzeczpospolitej" pracuje pełną parą, za godzinę wydanie pójdzie do drukarni. W poniedziałek gazeta będzie dostępna w tysiącach firm i kiosków. Teraz wyobraźmy sobie, że jakiś związek zawodowy zechce wziąć dziennikarzy „pod ochronę" i ogłosi, że nie mogą pracować w niedziele. Ta regulacja powinna oczywiście objąć także telewizję, internet i radio. W efekcie dziennikarzom będzie może lepiej, ale poniedziałkowe gazety będą lekko nieświeże, a w niedziele telewizja będzie przypominać tę z 13 grudnia 1981 r. Widzowie zobaczą śnieżący ekran. I nikogo nie będzie obchodzić, że każdy, kto zaczynał pracę w redakcji, wiedział, że pracuje się tam okrągły tydzień.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Osładzanie życia bez opłat
Opinie Ekonomiczne
Cezary Kocik, mBank, o podwyżce CIT dla banków: Szkodliwa, dyskryminująca i krótkowzroczna
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama