Rz: Obejmując stery w Orange Polska, zastał pan kilka projektów CSR w realizacji. Jednym z nich są Pracownie Orange. Jak go pan ocenia?
Bruno Duthoit:
Przykładamy ogromną wagę do projektów społecznych i cieszę się, że skutecznie je realizujemy. Pracownie Orange są jednym z tych pomysłów, który najbardziej mi się podoba, bo dotyczy mniejszych miejscowości i aktywizuje lokalne społeczności. Dzięki pracowniom użytkownicy często pierwszy raz wchodzą w cyfrowy świat, zdobywają nowe umiejętności i wyrównują się ich szanse rozwoju. To samo dotyczy 3500 bibliotek, które wspieramy w przemianie ?w nowoczesne centra informacji, kultury ?i edukacji.
Jaka jest skuteczność projektu dla telekomu, a jaka z punktu widzenia efektów budowy popytu na usługę, jaką jest Internet stacjonarny?
Nie patrzymy na takie projekty pod kątem marketingowym. Nie na tym to polega. Pracownie zostały dostosowane do lokalnych potrzeb i możliwości. Ideą było bezpośrednie zaangażowanie w działania ludzi, liderów, instytucji publicznych i społecznych. Dlatego oceniając projekt, patrzymy na zmiany zachodzące w społecznościach, na kompetencje cyfrowych liderów czy aktywny udział m.in. dzieci, młodzieży i seniorów. Edukując, jednocześnie zachęcamy do korzystania z usług telekomunikacyjnych, ale przecież nie dotyczy to tylko Orange Polska.