Krok w cyfrowy świat

Naszym głównym celem jest likwidowanie barier w dostępie do wiedzy, ?kultury i edukacji zdobywanych za pomocą form nowoczesnej komunikacji. - mówi Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska.

Publikacja: 16.01.2014 11:20

Bruno Duthoit

Bruno Duthoit

Foto: materiały prasowe

Rz: Obejmując stery w Orange Polska, zastał pan kilka projektów CSR w realizacji. Jednym z nich są Pracownie Orange. Jak go pan ocenia?

Bruno Duthoit:

Przykładamy ogromną wagę do projektów społecznych i cieszę się, że skutecznie je realizujemy. Pracownie Orange są jednym z tych pomysłów, który najbardziej mi się podoba, bo dotyczy mniejszych miejscowości i aktywizuje lokalne społeczności. Dzięki pracowniom użytkownicy często pierwszy raz wchodzą w cyfrowy świat, zdobywają nowe umiejętności i wyrównują się ich szanse rozwoju. To samo dotyczy 3500 bibliotek, które wspieramy w przemianie ?w nowoczesne centra informacji, kultury ?i edukacji.

Jaka jest skuteczność projektu dla telekomu, a jaka z punktu widzenia efektów budowy popytu na usługę, jaką jest Internet stacjonarny?

Nie patrzymy na takie projekty pod kątem marketingowym. Nie na tym to polega. Pracownie zostały dostosowane do lokalnych potrzeb i możliwości. Ideą było bezpośrednie zaangażowanie w działania ludzi, liderów, instytucji publicznych i społecznych. Dlatego oceniając projekt, patrzymy na zmiany zachodzące w społecznościach, na kompetencje cyfrowych liderów czy aktywny udział m.in. dzieci, młodzieży i seniorów. Edukując, jednocześnie zachęcamy do korzystania z usług telekomunikacyjnych, ale przecież nie dotyczy to tylko Orange Polska.

Jak w pana ocenie radzą sobie pracownie?

Uważam, że wykorzystują swoją szansę, co widać po zaangażowaniu tysięcy ludzi, którzy je odwiedzają. Dlatego jestem przekonany, że całe wyposażenie, które im przekazaliśmy, m.in. komputery, telewizor, meble, i które jest ich własnością, będzie jeszcze długo i dobrze służyć. Przy rozpoczęciu projektu założyliśmy jednocześnie, że pracownie z czasem staną się w pełni niezależnymi centrami aktywności lokalnej. Że ludzie sami znajdą pomysł, jak je dalej rozwijać. Aby tak się stało, potrzebują samowystarczalności. To wyzwanie, ale jest ono zarazem nauką dobrego gospodarowania.

Czy programy CSR Orange Polska w przyszłości również będą dotyczyć budowy popytu ?i potrzeby użytkowania Internetu? A może postawicie na inny obszar?

Naszym głównym celem jest likwidowanie barier w dostępie do wiedzy, ?kultury i edukacji zdobywanych za pomocą form nowoczesnej komunikacji. Najbardziej zagrożone tzw. wykluczeniem cyfrowym są osoby niezamożne, niepełnosprawne, starsze, słabiej wykształcone oraz mieszkańcy terenów wiejskich.

Tutaj jest naprawdę sporo do zrobienia i na tym się skupiamy. Mam na myśli m.in. edukację osób starszych, wspieranie wspomnianych bibliotek oraz naukę dzieci, jak twórczo, mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii.

Rz: Obejmując stery w Orange Polska, zastał pan kilka projektów CSR w realizacji. Jednym z nich są Pracownie Orange. Jak go pan ocenia?

Bruno Duthoit:

Pozostało 94% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację