Reklama
Rozwiń
Reklama

Leniwiec*

Z punktu widzenia finansów publicznych – i ministra finansów – ubiegły rok można określić jako udany przy wzroście PKB ocenianym na 3,4 proc., inflacji w skali roku bliskiej zera, deficycie budżetowym o 17 mld zł niższym niż zaplanowany, rezerwie środków walutowych i złotowych na poziomie ok. 40 mld zł i zapewnionym w 30 proc. prefinansowaniu potrzeb budżetowych na rok 2015, długu w relacji do PKB poniżej 48 proc.!

Publikacja: 14.01.2015 05:19

Hubert Janiszewski

Hubert Janiszewski

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Widoki roku bieżącego są również optymistyczne, pomimo zewnętrznych zagrożeń, ale istotne dla rządzącej koalicji w perspektywie późnojesiennych wyborów parlamentarnych.

Taka sytuacja powinna skłonić ministra finansów do pełnej realizacji swoich zapowiedzi z 2013 roku o potrzebie radykalnej zmiany ordynacji podatkowej (ma już ponad 15 lat i jest bardzo krytykowana) w celu „stworzenia takiego systemu, który będzie sprzyjał dobrobytowi i wzrostowi zatrudnienia" oraz będzie „przyjazny podatnikowi"**.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama