Reklama

To nie filantropia, ale inwestycja

Cieszyć tylko może fakt, że pracodawcy mogą i chcą więcej wydawać na dopieszczanie swoich pracowników. To że "mogą" świadczy o poprawiającej się kondycji przedsiębiorstw.

Publikacja: 02.04.2015 22:00

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Zwykle gdy gospodarka spowalnia, firmy w pierwszej kolejności tną właśnie pozapłacowe świadczenia. Dobrze to było widać jeszcze kilkadziesiąt miesięcy temu, gdy jeden po drugim zamykały się lokalne klubu fitness, bo firmy niechętnie fundowały pracownikom zajęcia sportowe. I odwrotnie, gdy gospodarka przyspiesza, biznesu chętniej sięgają po różnego rodzaju benefity.

Ale bardzo ważne jest, że pracodawcy także "chcą" dbać o swoich ludzi. Pracownik dobry i zmotywowany to dla nich największy skarb. Pracownicy nie są przecież zbędnym balastem, który w dodatku dużo kosztuje, ale jednym z najważniejszych źródeł rozwoju firmy. W Polsce także coraz częściej pracownicy są traktowani jako niezbędny kapitał, w który warto zainwestować. I co ważne, nie tylko w takich sektorach, gdzie poszukuje się wysokiej klasy specjalistów (np. IT, nowoczesne usługi dla biznesu, itp), ale też w branżach bardziej otwartych – logistyce, transporcie, a nawet handlu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Reklama
Reklama