Rz: Expander ma nowego inwestora: wywodzącą się z Wielkiej Brytanii grupę ubezpieczeniową Aviva. Zmienicie strategię?
Podtrzymujemy dotychczasową strategię: oprócz pośrednictwa w sprzedaży kredytów hipotecznych zakładamy rozwój innych kategorii produktowych, w tym inwestycji i?ubezpieczeń. Pozyskanie Avivy jako inwestora, który ma ogromne doświadczenie na rynkach międzynarodowych, pozwoli nam wzmocnić pozycję w tych obszarach, które szczególnie chcemy rozwijać. Mam na myśli właśnie inwestycje i ubezpieczenia.
Jaki udział w rynku ma obecnie Expander?
Co dziewiąty kredyt hipoteczny jest udzielany za naszym pośrednictwem, co oznacza, że nasz udział sięga 11 proc. W samym drugim kwartale sprzedaliśmy kredyty o wartości 1,13 mld zł, natomiast w całym półroczu 2,11 mld zł, czyli ponad 13 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Oznacza to, że rośniemy znacznie szybciej niż rynek. Liczymy w tym roku na wzrost całego rynku kredytów hipotecznych, m.in. dzięki rozszerzeniu programu „MdM". Zakładamy, że w całym 2015 r. wartość kredytów hipotecznych sprzedanych za pośrednictwem Expandera znacznie przekroczy 4 mld zł.
Na sprzedaż których produktów postawicie?