Lotnisk już wystarczy

Podstawowym zadaniem powinno być nie budowanie kolejnych portów, ale właściwe zarządzanie już istniejącymi. Ważne jest dobre ich skomunikowanie drogowe i kolejowe.

Aktualizacja: 01.01.2017 19:37 Publikacja: 01.01.2017 19:33

Sławomir Horbaczewski

Sławomir Horbaczewski

Foto: materiały prasowe

Rozbudowa i modernizacja polskiego systemu transportowego nie przebiega równomiernie na terenie całego kraju. Większość projektów finansowanych z funduszy UE nie była lokalizowana w najbardziej zaniedbanych infrastrukturalnie obszarach ściany wschodniej. Były tam realizowane projekty infrastrukturalne o mniejszej skali i o znaczeniu bardziej lokalnym niż takie, które włączałyby ten obszar do zintegrowanego systemu transportowego kraju.

Jednocześnie dotychczasowa polityka rozwoju systemu transportowego w Polsce odniosła duże sukcesy w ramach rozwoju systemu drogowego, choć przy jej realizacji nie uniknięto opóźnień oraz nieprawidłowości, np. przy organizacji budowy dróg i autostrad wielu polskich podwykonawców zagranicznych generalnych wykonawców udział w budowie polskiej infrastruktury okupiło ogromnymi problemami finansowymi lub wręcz bankructwem. Jednak na polu rozwoju infrastruktury transportu kolejowego oraz śródlądowego osiągnięcia są znacznie mniejsze.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Odrętwiały rynek pracy
Opinie Ekonomiczne
Greenpeace: Strategia PGE, czyli węgiel Schroedingera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Modlin odbudowuje się po PiS-ie
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Taniec zamiast rozkazu. O modelach przywództwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama