Reklama

Lotnisk już wystarczy

Podstawowym zadaniem powinno być nie budowanie kolejnych portów, ale właściwe zarządzanie już istniejącymi. Ważne jest dobre ich skomunikowanie drogowe i kolejowe.

Aktualizacja: 01.01.2017 19:37 Publikacja: 01.01.2017 19:33

Sławomir Horbaczewski

Sławomir Horbaczewski

Foto: materiały prasowe

Rozbudowa i modernizacja polskiego systemu transportowego nie przebiega równomiernie na terenie całego kraju. Większość projektów finansowanych z funduszy UE nie była lokalizowana w najbardziej zaniedbanych infrastrukturalnie obszarach ściany wschodniej. Były tam realizowane projekty infrastrukturalne o mniejszej skali i o znaczeniu bardziej lokalnym niż takie, które włączałyby ten obszar do zintegrowanego systemu transportowego kraju.

Jednocześnie dotychczasowa polityka rozwoju systemu transportowego w Polsce odniosła duże sukcesy w ramach rozwoju systemu drogowego, choć przy jej realizacji nie uniknięto opóźnień oraz nieprawidłowości, np. przy organizacji budowy dróg i autostrad wielu polskich podwykonawców zagranicznych generalnych wykonawców udział w budowie polskiej infrastruktury okupiło ogromnymi problemami finansowymi lub wręcz bankructwem. Jednak na polu rozwoju infrastruktury transportu kolejowego oraz śródlądowego osiągnięcia są znacznie mniejsze.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Koźmiński: Czy wszyscy zginiemy?
Opinie Ekonomiczne
A może budżetowe zaskoczenie to paradoksalnie niezła wiadomość dla RPP?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dziękuję za Wasz bunt sprzed 45 lat
Opinie Ekonomiczne
Jak obejść podatkowe liberum veto Karola Nawrockiego?
Opinie Ekonomiczne
Dr Arak: Polityka monetarna staje się coraz bardziej polityczna
Reklama
Reklama