Reklama

Anna Antczak: Chiny planują, Polska nie korzysta

Nowy Jedwabny Szlak to fatamorgana czy rzeczywista szansa dla naszego biznesu – zastanawia się ekspert Business Centre Club.

Publikacja: 08.02.2017 18:12

Anna Antczak

Anna Antczak

Foto: materiały prasowe

Kontrowersyjny politycznie chiński projekt Nowego Jedwabnego Szlaku to inicjatywa mało znana, szczególnie polskim przedsiębiorcom. Warto zadać sobie pytanie, dlaczego do interesującej z gospodarczego punktu widzenia chińskiej idei Polska podchodzi z tak dużym dystansem na poziomie realnych działań. Wydaje się, że przy prawidłowo prowadzonej strategicznej polityce rządu projekt ten mógłby przynieść wymierne korzyści dla biznesu. Wykorzystanie przewag konkurencyjnych i polskich atutów pozwoliłoby w pełni wykorzystać możliwości, jakie niesie ze sobą ta inicjatywa, przy jednoczesnym zachowaniu neutralności w geopolitycznym sporze o wpływy w Europie pomiędzy Chinami i USA.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Budżetowa hulaj dusza, ale piekło jest
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama