Reklama
Rozwiń
Reklama

Potrzebny program dla start-upów

W Polsce panuje dobry klimat dla powstawania start-upów. Nie ma jednak pomysłu na to, by innowacyjne spółki przetrwały na rynku – mówi Kamilowi Majcherowi prezes Medicalgorithmics Marek Dziubiński.

Aktualizacja: 20.02.2017 20:14 Publikacja: 20.02.2017 19:24

Potrzebny program dla start-upów

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Rz: Medicalgorithmics jest producentem PocketECG, jednego z najnowocześniejszych na świecie systemów służących do diagnostyki arytmii serca. System cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem w USA. W jaki sposób udało się osiągnąć ten sukces?

Medicalgorithmics jest spółką, która powstała od zera, jako modelowy start-up. Założyli go ludzie, którzy pozyskali zewnętrzne finansowanie od aniołów biznesu oraz od funduszy inwestujących w spółki w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Na przestrzeni lat wykorzystaliśmy również wiele pieniędzy publicznych. Dofinansowała nas m.in. Fundacja na rzecz Nauki Polskiej. Staraliśmy się pozyskiwać pieniądze z każdej możliwej strony. Kilka lat temu nie było to tak łatwe jak teraz. W 2010 r. nasze urządzenie zadebiutowało na rynku amerykańskim. Rok później weszliśmy na alternatywny rynek NewConnect. W 2014 r. przenieśliśmy się na główny parkiet warszawskiej giełdy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama