Firmy też muszą ciągle się uczyć i być gotowe na zmiany

Transformacja cyfrowa jest dla firm ogromnym wyzwaniem - mówi starszy partner, dyrektor zarządzający BCG w Kopenhadze, szef globalnej praktyki TURN Lars Faeste.

Aktualizacja: 19.12.2017 07:07 Publikacja: 18.12.2017 21:12

Firmy też muszą ciągle się uczyć i być gotowe na zmiany

Foto: materiały prasowe

Rz: Temat transformacji cyfrowej jest dzisiaj niesłychanie modny i nośny. Czy można wskazać sektory gospodarki, w których to zainteresowanie widać szczególnie mocno?

Transformacja cyfrowa to jeden z wymiarów transformacji, którymi mój zespół w The Boston Consulting Group się zajmuje. Tematu nie da się zawęzić do wybranych sektorów – to trend ponadbranżowy. Ogromna skala zmian dotyka sektora handlu detalicznego, gdzie pojawili się nowi, potężni gracze tacy jak Amazon, którzy zupełnie zmienili zasady gry. Firmy handlowe wprowadzają dzisiaj szerokie, multikanałowe podejście skoncentrowane na kliencie. Ale nie są jedyne – w tym samym kierunku podążają banki, firmy ubezpieczeniowe, a nawet energetyczne, chociaż ta branża w nieco wolniejszym tempie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody