Reklama
Rozwiń
Reklama

Szpitale dostaną pieniądze. Znak zapytania przy świadczeniach limitowanych

Do końca marca Narodowy Fundusz Zdrowia wypłaci 2,36 mld zł za nadwykonania nielimitowane i leki w programach lekowych i chemioterapii. NFZ sfinansuje też nadwykonania w świadczeniach limitowanych, nie wiadomo jednak w jakiej części.

Publikacja: 03.03.2025 11:02

Szpitale dostaną pieniądze. Znak zapytania przy świadczeniach limitowanych

Foto: Fotorzepa, Tom Tomasz Jodłowski

W piątek popołudniu Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że „wszystkie świadczenia nielimitowane, leki w programach lekowych oraz chemioterapii z roku 2024 zostaną opłacone do końca marca 2025 r. zgodnie z obowiązującym prawem oraz umowami pomiędzy NFZ, a podmiotami leczniczymi”. Mowa tu o 1,6 mld zł w przypadku świadczeń nielimitowanych oraz ok. 761 mln zł za programy lekowe i chemioterapię.

Świadczenia limitowane. „Sfinansowanie” nadwykonań nie musi oznaczać zapłaty 100 proc.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ochrona zdrowia
Szpital w Lublińcu bankrutuje. Powiat chce go wydzierżawić
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ochrona zdrowia
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć zarobki lekarzy. Znamy propozycje resortu
Ochrona zdrowia
Młodzi lekarze bez stażu podyplomowego?
Ochrona zdrowia
Do 2030 r. w Europie będzie brakować 4,5 mln pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Ochrona zdrowia
Jeden lekarz na 300 pacjentów w szpitalach psychiatrycznych
Reklama
Reklama